„Náměstí bude úplně jiné. V první řadě zmizí parkoviště, které nyní brání rozumnému rozvoji. Je to skladiště aut,“ řekl architekt Jiří Krejčík, jehož ateliér zvítězil v soutěži o podobu náměstí.
Radnice nyní hledá možnosti parkování v okolí. Část aut by měl pojmout parkovací dům v bývalém pivovaru, další místa vzniknou úpravami v Komenského ulici. V úvahu přichází i areál Gayerových kasáren, prostranství před Klicperovým divadlem či dvůr v Tomkově ulici.
„V kasárnách by mohla vzniknout patrová nástavba, která by zdvojnásobila kapacitu. Na pozemcích města u divadla a v Tomkově ulici by mohly vyrůst relativně malé, avšak důležité parkovací kapacity. Naproti divadlu se uvažuje o dostavbě bloku, kde by vznikl citlivě zasazený, menší parkovací dům. Mohl by mít pět či šest pater. Byl by to architektonický a památkářský oříšek, ale jde o vhodné místo,“ řekl náměstek hradeckého primátora Josef Malíř.
V hlavní části náměstí zůstane podle projektu třiašedesát parkovacích míst.
„Budou těsně přiléhat ke komunikaci vedoucí přes náměstí, která zůstane zachovaná. Dalších příležitostných třináct míst bude před městskou obřadní síní a pět v Rokitanského ulici,“ řekl Krejčík.
Problém s auty v centru města by vyřešil převod Žižkových kasáren z majetku armády na město. Vešlo by se tam pět stovek aut, avšak vojáci se zatím nechtějí budov vzdát.
Autor: Tomáš Kubelka, Zdroj: Sedmička